Ta strona jest nieoficjalną
stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz
oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami
powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V
29.01.2010 13:57
0
kempa zrób porównanie ferarki Mclarena i starego redbula
29.01.2010 13:58
0
MP4-25 jest zdecydowanie ladniejszy od poprzednika, minimalnie wydaje sie bydz dluzszy, wyzej umieszczony nos oraz zdecydowanie inne sekcje boczne
29.01.2010 13:59
0
Mclaren zmienil sie mocno :P chociaz nie przepadam za tym teamem to jest ok nawet bardzo :)
29.01.2010 14:09
0
co ciekawe nowy model wydaje sie byc smuklejszy od starego a ma przecierz wiekszy bak
29.01.2010 14:09
0
P
29.01.2010 14:12
0
Mam mieszane uczucia co do tego bolidu, w porównaniu z MP4-24 jest oczywiście dużo zmian w aerodynamice (na oko na lepsze), na pewno celem jak najlepszego wykorzystania dyfuzora. Szczerze mówiąc czekam przede wszystkim na RBR i na porównanie ich bolidów z tego i poprzedniego roku.
29.01.2010 14:19
0
Byc moze zbiorniki paliwa sa plaskie a pozatym zmianie wygladu ulegla takze skrynia biegow dlatego wiecej miejsca pod zbiornik i mogli zastosowac plaski lecz duzy zbiornik
29.01.2010 14:30
0
fajny pomysł z tymi porównaniami ;)
29.01.2010 14:36
0
jeszcze dwa dni i renia bedzie miala takie porownanie heh
29.01.2010 14:38
0
w galerii są zeszłoroczne prezentację bolidów i jak porówałem to Mac jest bardzo zerżniety z RB :)jeżeli chodzi o przód, Ferrari trochę mniej :) ale czym się tu dziwić skoro RB i jego zeszłoroczna konstrukcja się sprawdziła to każdy chcę takim bolidem dysponować :)
29.01.2010 14:40
0
jak patrze z boku to linia od nosa do kierowcy przypomina mi bmw porownalem i podobnie jest
29.01.2010 14:42
0
podobnie u ferrari - zwiększony rozstaw osi
29.01.2010 14:42
0
albo nawte Force India z zeszlego roku jest podobna ta linia od nosa do kierowcy
29.01.2010 14:44
0
@6 "oczywiście dużo zmian w aerodynamice (na oko na lepsze)". Wow! Jeśli na oko potrafisz zauważyć że rtóżnice w aero są na lepsze to powinieneś iść konstruować bolidy do Camposa albo USF1. Gdyby takie różnice były oczywiste na oko to byłby już zastosowane na początku zeszłego sezonu. Teraz zmiany to już tylko mnóstwo drobiazgów które wyszły z rocznych doświadczeń w wyścigach, danych z symulacji i tunelu aero. Za cholerę nie da się ich ocenić na oko. Chociaż nowe zespoły napewno szukają ekspertów którzy potrafią takie rzeczy zauważać...
29.01.2010 14:47
0
nowy mclaren jest lepszy od starego!!
29.01.2010 14:52
0
15 - ? Że ładniejszy to jeszcze można powiedzieć, choć to kwestia gustu, ale żeby od razu z takim przekonaniem twierdzić, że lepszy...?
29.01.2010 14:56
0
agresywny
29.01.2010 14:58
0
@jfc. Właśnie dlatego piszę, że na oko bo oceniam na oko, a co niby mam powiedzieć, że jestem ekspertem od aerodynamiki? Poza tym niby jak to się stało, że bolidy McLarena i Ferrari przypominają nieco RBR? Przecież nie poszli do Neweya i nie poprosili o plany. Korzystali z tego co widzieli wspierając to badaniami i analizami wreszcie testam a dobre wyniki RBR były punktem wyjściai. Mnie na badania testy i analizy nie stać więc sobie oceniam na oko i nikt mi tego zabronić nie może. Poza tym sam na końcu stwierdzasz, że ekipy takich speców szukają. Ja nim nie jestem (szkoda) ale my tu sobie dywagujemy i to jest myslę istota forum.
29.01.2010 15:02
0
dla mnie Mclaren ma chyba najładniejsze malowanie bolidu, zobaczymy jak to jeździ.
29.01.2010 15:07
0
@18 to po co piszesz że na oko na lepsze? To bez sensu i nic to nie wnosi do dywagacji. Choćby dlatego że zmiany regulaminowe zmieniły podejście do aero, więc określenie "na lepsze" traci sens skoro warunki się zmieniły. Nie można napisać że wg ciebie prace poszły w kierunku wytyczonym w zeszłym sezonie przez RedBulla? Zresztą ja się nawet z takim stwierdzeniem do końca nie zgadzam.
29.01.2010 15:10
0
@19. Najładniejszy? Poczekaj tylko, aż pojawi się pszczółka Renia-Gienia ;) Choć jeśli USF1 pojawi się na starcie to nawet pszczółkę może przebić - amerykanie mają fioła na punkcie malowania. Fioła popartego ogromnym doświadczeniem i fantazją. Jak się pojawią to stawiam że będą najładniejsi ...i przy okazji najwolniejsi.
29.01.2010 15:14
0
@20 nasz spór o określenia jest zupełnie jałowy, to on nic nie wnosi i musisz przyznać, że jeżeli moja "na oko" ocena jest niepotrzebna to odpowiedź na nią również (chyba, że ją uzasadnisz troską o merytoryczność tematu, tyle, że to już będzie czepianie się). Ale proponuję dać temu spokój i jeżeli już to pospierać się o ewentualne inspiracje Red Bullem, będzie konstruktywniej.
29.01.2010 15:15
0
21. już widzę tego ich orła na tle amerykańskiej flagi ;)
29.01.2010 15:16
0
no ładne barwy
29.01.2010 15:33
0
No widać,że jest szybszy i ładniejszy i na pewno ściągnięty z Red Bulla i w ogóle lepszy. Te zmiany są naprawdę szybkie, jakieś 0,6sekundu no i ciągłość malowania na pewno zapewni niezawodność nie gorszą niż w zeszłym sezonie. Na pewno też bardzo pomogły uwagi Hamiltona i Buttona przy projektowaniu, przecież wiadomo, że wszyscy kierowcy to wyedukowani spece od aerodynamiki,mechaniki i elektroniki.
29.01.2010 15:37
0
@25 Myślę że nawet 0,7 s biorąc pod uwagę tylną płetwę połączona ze skrzydłem i logo Vodafone.
29.01.2010 15:46
0
ja bym dodał następne 0,1s albo nawet 0,2 s za brak tych plastikowych kółek na kołach
29.01.2010 15:54
0
img42 .imageshack. us/img 42/2733/mp425vsrb5vsf10 .jpg porównanie mp4-25 vs rb5 vs f10 (usuńcie spacje)
29.01.2010 16:04
0
To ja dorzucam jeszcze 0,5sek. z powodu zwiększenia czerwonego koloru przy logo Vodafone, wiadomo czerwony agresywny...:)
29.01.2010 16:11
0
A ja dorzucam kolejne 0,5 sekundy za lepiej dogrzane opony...;):)
29.01.2010 16:12
0
zupełnie dwa inne bolidy ciekawe co ma na celu ta niby płetwa rekina połączona z tylnim skrzydłem bedzie docisk ??? Prezentuje sie rewelacyjnie oby W niedziele Renia zrobiła na nas wrażenie bo Ferrari szału nie robi i ciekawe co wymyśli pan Christian Horner i Adrian Newey z RBR no i Frank Wiliams
29.01.2010 16:12
0
A ja stawiam 2 browary że będzie zupełnie inaczej:) Skąd te dane w ułamkach sekundy?!
29.01.2010 16:14
0
A ja odejmuję 2 sek. za płetwę rekina przy silnym bocznym wietrze ;>
29.01.2010 16:15
0
Bolid - to fakt już jest. Ale czy będzie szybszy i od kogo, i o ile to się dopiero dowiemy.
29.01.2010 16:21
0
na f1 fanatic są dużo lepsze porównania :)
29.01.2010 16:28
0
@hakun rzeczywiście widać jak na dłoni różnice. Przynajmniej te które można zobaczyć. A z pewnością jest ich więcej - silniki, skrzynie biegów,dyfuzory itp.
29.01.2010 16:32
0
http://www. f1fanatic .co .uk/ 2010/01/29/ mclaren -and -ferraris -2010 -cars-side-by-side- pictures/
29.01.2010 16:36
0
@31 Może zwyczajne usztywnienie konstrukcji. Gdy odtwarzano w czasie wyścigu widok do tyłu np. z bolidu Renault widać było, że płetwa wibruje i wychyla się lewo-prawo z dość dużą oscylacją. To raczej nie jest pożądany efekt (przynajmniej w moim odczuciu). Jak dorzucić do tego jeszcze boczny wiatr to wyglądało to całkiem nieciekawie.
29.01.2010 16:39
0
Płetwa sama w sobie nie zapewnia docisku tylko reguluje przepływ powietrza zmniejszając zawirowania.
29.01.2010 16:44
0
ale tylny spojler jest po to aby zwiększyc docisk tylnej osi więc pytanie czy to tlne skrzydło spełni swoje zadania , Mysle ze poczynili duże prace nad dyfuzorem i dlatego mogą pozwoli sobie na pletwe rekina
29.01.2010 16:48
0
Dłuższe bolidy to mniej miejsca na starcie. Ciekawe co będzie się w tym sezonie działo na pierwszym okrążeniu w środku stawki, kiedy mamy więcej aut i tłum debiutantów. Może znajdzie sie jakiś godny następca Nakajimy...
29.01.2010 16:49
0
Różnice w samochodach Mc i Ferr są na tyle duże, że na pewno jeden z tych projektów będzie odstawał ... ciekawe kto będzie zaskoczony na plus a kto na minus. Wolał bym by Renia była czymś bardziej podobnym do Ferrari.
29.01.2010 16:53
0
@42 Renia będzie jedna i jedyna jak Thalia :)
29.01.2010 16:53
0
A dlaczego miałby niby nie spełniać? Akurat niespecjalnie się zmieniło. Skoro działało w zeszłym roku to teraz też da radę.
29.01.2010 17:11
0
widac ze dyfuzory sa juz zmutowane na granicy przepisow
29.01.2010 17:22
0
Ferrari już płacze że niby Mclaren ma nielegalny dyfuzor..
29.01.2010 17:24
0
Gdzie Ty widzisz dyfuzor?? :)
29.01.2010 17:41
0
opływowy, agresywny...czy szybki zobaczymy. Ciekawe co wymyślą zespoły w tym sezonie. W zeszłym Brawn zaskoczył wszystkich podwójnym dyfuzorem...aby Renault miało jakiegoś asa w rękawie!
29.01.2010 17:55
0
Robi wrazenie!!! Po budowie widac ze szukaja duzego docisku i dobrego balansu przy duzej wadze bolidu.Ferrari bardziej liczy na szybkie okrazenia z mniejsza iloscia paliwa na koncu wyscigu albo gdzies mechanicznie z zawieszenia beda mieli docisk ktorego na zewnatrz nie widac.
29.01.2010 18:17
0
Ferrari ma dłuższe wypłaszczenie na nosie, aniżeli zeszłoroczny RBR
29.01.2010 18:27
0
A'propos dyskusji na temat płetwy rekina - toż to nic innego jak więcej miejsca na ewentualne reklamy :)
29.01.2010 20:35
0
McLaren bardzo odważnie, nie ma co. Jestem potwornie ciekawy czy ta odwaga cokolwiek da w porównaniu do "oszczędnej" wizji Ferrari. No i już czekam na Renie :)
29.01.2010 21:01
0
Renia podobno ma mieć trój poziomowe tylne skrzydło a nos jak toyota 2009
29.01.2010 21:55
0
http://renault-f1.fr/?EXCLU -Premieres-photos-de-la malowanie reni
29.01.2010 22:41
0
hmm... jak na razie wszyscy płaski wysoki nos jak red bull, a renia ... odwrotnie ...
30.01.2010 00:56
0
A ja uwazam ze jakos taka pletwa sie nie bardzo sensownie sprawdza. W zeszlym sezonie podobna pletwe mialo Renault i jakos nie sprawiala ona zeby jakos bolid byl szybszy ani zeby sie lepiej prowadzil :)
30.01.2010 08:43
0
renault miał płetwę ale "wolną" to znaczy kończyła się w powietrzu nie była połączona ze spojlerem.
30.01.2010 08:58
0
w tym roku bedzie mial taką samą ... renault to jakaś kopia zeszłorocznej toyoty chyba
30.01.2010 09:06
0
Wszystkie, dotychczas pokazywane na zdjęciach samochody (różnych zespołów), maja przód podobny do zeszłorocznego RB. Ciekawe, jak umieścili zbiornik paliwa?
30.01.2010 10:25
0
Ogromna ilość zmian, poszli o wiele bardziej agresywnie niż Ferrari. Na stronie f1 fanatic są ciekawe porównania pomiędzy tymi bolidami. Mclaren ma bardzo małe wloty powietrza i o wiele wyżej umieszczone niż w ferrari. W ogóle cała płyta podłogowa inaczej jest zabudowana z przodu. W Mclarenie nie ma tych "pługów" pod wlotami jakie są w ferrari. Myślę, ze ma to związek z nowym dyfuzorem i przepływem powietrza pod bolidem do dyfuzora. Moim zdaniem Mclaren postawił bardzo ryzykownie na jak największy docisk kosztem prędkości. No i jest sporo dłuższy od ferrari.
30.01.2010 11:00
0
Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy wpis i mam nadzieję, że... nie będę zaniżał poziomu forum:) Tak się zastanawiam, czy czasem producenci którzy w zeszłym roku stosowali KERS nie będą mieli łatwiej z budową nowego bolidu (KERS zajmował dodatkowe miejsce, które może być wykorzystane na powiększony zbiornik paliwa)?
30.01.2010 15:02
0
hmm
02.02.2010 12:08
0
moim zdaniem mp-24 jest ładniejszy,bardziej aerodynamiczny,dłuższy.Jak zresztą widać mp-24 z Lewisem Hamiltonem odniosło sukces zdobywając istrzostwo swiata.Natomiast mp-25 nie wygrało mistrzostwa.Ba nawet nie byli na podium w klasyfikacji generalnej oznacza to że mp-24 jest duzo lepszy od swojego następcy
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się