WIADOMOŚCI

Porównanie MP4-24 i MP4-25
Porównanie MP4-24 i MP4-25
Poniżej prezentujemy porównanie bolidu MP4-24 z sezonu 2009 z nowym, MP4-25.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Porównanie bolidu McLaren MP4-24 i MP4-25

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

63 KOMENTARZY
avatar
hakun

29.01.2010 13:57

0

kempa zrób porównanie ferarki Mclarena i starego redbula


avatar
chlebekf1

29.01.2010 13:58

0

MP4-25 jest zdecydowanie ladniejszy od poprzednika, minimalnie wydaje sie bydz dluzszy, wyzej umieszczony nos oraz zdecydowanie inne sekcje boczne


avatar
Ghostface

29.01.2010 13:59

0

Mclaren zmienil sie mocno :P chociaz nie przepadam za tym teamem to jest ok nawet bardzo :)


avatar
gujak

29.01.2010 14:09

0

co ciekawe nowy model wydaje sie byc smuklejszy od starego a ma przecierz wiekszy bak


avatar
mariolomza

29.01.2010 14:09

0

P


avatar
Bartec

29.01.2010 14:12

0

Mam mieszane uczucia co do tego bolidu, w porównaniu z MP4-24 jest oczywiście dużo zmian w aerodynamice (na oko na lepsze), na pewno celem jak najlepszego wykorzystania dyfuzora. Szczerze mówiąc czekam przede wszystkim na RBR i na porównanie ich bolidów z tego i poprzedniego roku.


avatar
chlebekf1

29.01.2010 14:19

0

Byc moze zbiorniki paliwa sa plaskie a pozatym zmianie wygladu ulegla takze skrynia biegow dlatego wiecej miejsca pod zbiornik i mogli zastosowac plaski lecz duzy zbiornik


avatar
Punksnotdead

29.01.2010 14:30

0

fajny pomysł z tymi porównaniami ;)


avatar
macieck1981

29.01.2010 14:36

0

jeszcze dwa dni i renia bedzie miala takie porownanie heh


avatar
WioRaf

29.01.2010 14:38

0

w galerii są zeszłoroczne prezentację bolidów i jak porówałem to Mac jest bardzo zerżniety z RB :)jeżeli chodzi o przód, Ferrari trochę mniej :) ale czym się tu dziwić skoro RB i jego zeszłoroczna konstrukcja się sprawdziła to każdy chcę takim bolidem dysponować :)


avatar
macieck1981

29.01.2010 14:40

0

jak patrze z boku to linia od nosa do kierowcy przypomina mi bmw porownalem i podobnie jest


avatar
jgkmarcin

29.01.2010 14:42

0

podobnie u ferrari - zwiększony rozstaw osi


avatar
macieck1981

29.01.2010 14:42

0

albo nawte Force India z zeszlego roku jest podobna ta linia od nosa do kierowcy


avatar
jfc

29.01.2010 14:44

0

@6 "oczywiście dużo zmian w aerodynamice (na oko na lepsze)". Wow! Jeśli na oko potrafisz zauważyć że rtóżnice w aero są na lepsze to powinieneś iść konstruować bolidy do Camposa albo USF1. Gdyby takie różnice były oczywiste na oko to byłby już zastosowane na początku zeszłego sezonu. Teraz zmiany to już tylko mnóstwo drobiazgów które wyszły z rocznych doświadczeń w wyścigach, danych z symulacji i tunelu aero. Za cholerę nie da się ich ocenić na oko. Chociaż nowe zespoły napewno szukają ekspertów którzy potrafią takie rzeczy zauważać...


avatar
piotr123457

29.01.2010 14:47

0

nowy mclaren jest lepszy od starego!!


avatar
Fanatyk-F1

29.01.2010 14:52

0

15 - ? Że ładniejszy to jeszcze można powiedzieć, choć to kwestia gustu, ale żeby od razu z takim przekonaniem twierdzić, że lepszy...?


avatar
robdk

29.01.2010 14:56

0

agresywny


avatar
Bartec

29.01.2010 14:58

0

@jfc. Właśnie dlatego piszę, że na oko bo oceniam na oko, a co niby mam powiedzieć, że jestem ekspertem od aerodynamiki? Poza tym niby jak to się stało, że bolidy McLarena i Ferrari przypominają nieco RBR? Przecież nie poszli do Neweya i nie poprosili o plany. Korzystali z tego co widzieli wspierając to badaniami i analizami wreszcie testam a dobre wyniki RBR były punktem wyjściai. Mnie na badania testy i analizy nie stać więc sobie oceniam na oko i nikt mi tego zabronić nie może. Poza tym sam na końcu stwierdzasz, że ekipy takich speców szukają. Ja nim nie jestem (szkoda) ale my tu sobie dywagujemy i to jest myslę istota forum.


avatar
habib

29.01.2010 15:02

0

dla mnie Mclaren ma chyba najładniejsze malowanie bolidu, zobaczymy jak to jeździ.


avatar
jfc

29.01.2010 15:07

0

@18 to po co piszesz że na oko na lepsze? To bez sensu i nic to nie wnosi do dywagacji. Choćby dlatego że zmiany regulaminowe zmieniły podejście do aero, więc określenie "na lepsze" traci sens skoro warunki się zmieniły. Nie można napisać że wg ciebie prace poszły w kierunku wytyczonym w zeszłym sezonie przez RedBulla? Zresztą ja się nawet z takim stwierdzeniem do końca nie zgadzam.


avatar
jfc

29.01.2010 15:10

0

@19. Najładniejszy? Poczekaj tylko, aż pojawi się pszczółka Renia-Gienia ;) Choć jeśli USF1 pojawi się na starcie to nawet pszczółkę może przebić - amerykanie mają fioła na punkcie malowania. Fioła popartego ogromnym doświadczeniem i fantazją. Jak się pojawią to stawiam że będą najładniejsi ...i przy okazji najwolniejsi.


avatar
Bartec

29.01.2010 15:14

0

@20 nasz spór o określenia jest zupełnie jałowy, to on nic nie wnosi i musisz przyznać, że jeżeli moja "na oko" ocena jest niepotrzebna to odpowiedź na nią również (chyba, że ją uzasadnisz troską o merytoryczność tematu, tyle, że to już będzie czepianie się). Ale proponuję dać temu spokój i jeżeli już to pospierać się o ewentualne inspiracje Red Bullem, będzie konstruktywniej.


avatar
jgkmarcin

29.01.2010 15:15

0

21. już widzę tego ich orła na tle amerykańskiej flagi ;)


avatar
Pan F1 Kot F1

29.01.2010 15:16

0

no ładne barwy


avatar
jar188

29.01.2010 15:33

0

No widać,że jest szybszy i ładniejszy i na pewno ściągnięty z Red Bulla i w ogóle lepszy. Te zmiany są naprawdę szybkie, jakieś 0,6sekundu no i ciągłość malowania na pewno zapewni niezawodność nie gorszą niż w zeszłym sezonie. Na pewno też bardzo pomogły uwagi Hamiltona i Buttona przy projektowaniu, przecież wiadomo, że wszyscy kierowcy to wyedukowani spece od aerodynamiki,mechaniki i elektroniki.


avatar
Bartec

29.01.2010 15:37

0

@25 Myślę że nawet 0,7 s biorąc pod uwagę tylną płetwę połączona ze skrzydłem i logo Vodafone.


avatar
stozek08

29.01.2010 15:46

0

ja bym dodał następne 0,1s albo nawet 0,2 s za brak tych plastikowych kółek na kołach


avatar
gob

29.01.2010 15:54

0

img42 .imageshack. us/img 42/2733/mp425vsrb5vsf10 .jpg porównanie mp4-25 vs rb5 vs f10 (usuńcie spacje)


avatar
robtusiek

29.01.2010 16:04

0

To ja dorzucam jeszcze 0,5sek. z powodu zwiększenia czerwonego koloru przy logo Vodafone, wiadomo czerwony agresywny...:)


avatar
wydra75

29.01.2010 16:11

0

A ja dorzucam kolejne 0,5 sekundy za lepiej dogrzane opony...;):)


avatar
misiekzwrocka

29.01.2010 16:12

0

zupełnie dwa inne bolidy ciekawe co ma na celu ta niby płetwa rekina połączona z tylnim skrzydłem bedzie docisk ??? Prezentuje sie rewelacyjnie oby W niedziele Renia zrobiła na nas wrażenie bo Ferrari szału nie robi i ciekawe co wymyśli pan Christian Horner i Adrian Newey z RBR no i Frank Wiliams


avatar
pjc

29.01.2010 16:12

0

A ja stawiam 2 browary że będzie zupełnie inaczej:) Skąd te dane w ułamkach sekundy?!


avatar
Musashi

29.01.2010 16:14

0

A ja odejmuję 2 sek. za płetwę rekina przy silnym bocznym wietrze ;>


avatar
pjc

29.01.2010 16:15

0

Bolid - to fakt już jest. Ale czy będzie szybszy i od kogo, i o ile to się dopiero dowiemy.


avatar
hakun

29.01.2010 16:21

0

na f1 fanatic są dużo lepsze porównania :)


avatar
pjc

29.01.2010 16:28

0

@hakun rzeczywiście widać jak na dłoni różnice. Przynajmniej te które można zobaczyć. A z pewnością jest ich więcej - silniki, skrzynie biegów,dyfuzory itp.


avatar
misiekzwrocka

29.01.2010 16:32

0

http://www. f1fanatic .co .uk/ 2010/01/29/ mclaren -and -ferraris -2010 -cars-side-by-side- pictures/


avatar
yantar

29.01.2010 16:36

0

@31 Może zwyczajne usztywnienie konstrukcji. Gdy odtwarzano w czasie wyścigu widok do tyłu np. z bolidu Renault widać było, że płetwa wibruje i wychyla się lewo-prawo z dość dużą oscylacją. To raczej nie jest pożądany efekt (przynajmniej w moim odczuciu). Jak dorzucić do tego jeszcze boczny wiatr to wyglądało to całkiem nieciekawie.


avatar
Voight

29.01.2010 16:39

0

Płetwa sama w sobie nie zapewnia docisku tylko reguluje przepływ powietrza zmniejszając zawirowania.


avatar
misiekzwrocka

29.01.2010 16:44

0

ale tylny spojler jest po to aby zwiększyc docisk tylnej osi więc pytanie czy to tlne skrzydło spełni swoje zadania , Mysle ze poczynili duże prace nad dyfuzorem i dlatego mogą pozwoli sobie na pletwe rekina


avatar
michałmarcin

29.01.2010 16:48

0

Dłuższe bolidy to mniej miejsca na starcie. Ciekawe co będzie się w tym sezonie działo na pierwszym okrążeniu w środku stawki, kiedy mamy więcej aut i tłum debiutantów. Może znajdzie sie jakiś godny następca Nakajimy...


avatar
RoninRonin

29.01.2010 16:49

0

Różnice w samochodach Mc i Ferr są na tyle duże, że na pewno jeden z tych projektów będzie odstawał ... ciekawe kto będzie zaskoczony na plus a kto na minus. Wolał bym by Renia była czymś bardziej podobnym do Ferrari.


avatar
misiekzwrocka

29.01.2010 16:53

0

@42 Renia będzie jedna i jedyna jak Thalia :)


avatar
Voight

29.01.2010 16:53

0

A dlaczego miałby niby nie spełniać? Akurat niespecjalnie się zmieniło. Skoro działało w zeszłym roku to teraz też da radę.


avatar
SilverX

29.01.2010 17:11

0

widac ze dyfuzory sa juz zmutowane na granicy przepisow


avatar
BMWbmw

29.01.2010 17:22

0

Ferrari już płacze że niby Mclaren ma nielegalny dyfuzor..


avatar
Rk3

29.01.2010 17:24

0

Gdzie Ty widzisz dyfuzor?? :)


avatar
a31

29.01.2010 17:41

0

opływowy, agresywny...czy szybki zobaczymy. Ciekawe co wymyślą zespoły w tym sezonie. W zeszłym Brawn zaskoczył wszystkich podwójnym dyfuzorem...aby Renault miało jakiegoś asa w rękawie!


avatar
Lupo

29.01.2010 17:55

0

Robi wrazenie!!! Po budowie widac ze szukaja duzego docisku i dobrego balansu przy duzej wadze bolidu.Ferrari bardziej liczy na szybkie okrazenia z mniejsza iloscia paliwa na koncu wyscigu albo gdzies mechanicznie z zawieszenia beda mieli docisk ktorego na zewnatrz nie widac.


avatar
rob7

29.01.2010 18:17

0

Ferrari ma dłuższe wypłaszczenie na nosie, aniżeli zeszłoroczny RBR


avatar
bod

29.01.2010 18:27

0

A'propos dyskusji na temat płetwy rekina - toż to nic innego jak więcej miejsca na ewentualne reklamy :)


avatar
feels3

29.01.2010 20:35

0

McLaren bardzo odważnie, nie ma co. Jestem potwornie ciekawy czy ta odwaga cokolwiek da w porównaniu do "oszczędnej" wizji Ferrari. No i już czekam na Renie :)


avatar
matey89

29.01.2010 21:01

0

Renia podobno ma mieć trój poziomowe tylne skrzydło a nos jak toyota 2009


avatar
szczepi

29.01.2010 21:55

0

http://renault-f1.fr/?EXCLU -Premieres-photos-de-la malowanie reni


avatar
RoninRonin

29.01.2010 22:41

0

hmm... jak na razie wszyscy płaski wysoki nos jak red bull, a renia ... odwrotnie ...


avatar
soviet

30.01.2010 00:56

0

A ja uwazam ze jakos taka pletwa sie nie bardzo sensownie sprawdza. W zeszlym sezonie podobna pletwe mialo Renault i jakos nie sprawiala ona zeby jakos bolid byl szybszy ani zeby sie lepiej prowadzil :)


avatar
matey89

30.01.2010 08:43

0

renault miał płetwę ale "wolną" to znaczy kończyła się w powietrzu nie była połączona ze spojlerem.


avatar
RoninRonin

30.01.2010 08:58

0

w tym roku bedzie mial taką samą ... renault to jakaś kopia zeszłorocznej toyoty chyba


avatar
lechart

30.01.2010 09:06

0

Wszystkie, dotychczas pokazywane na zdjęciach samochody (różnych zespołów), maja przód podobny do zeszłorocznego RB. Ciekawe, jak umieścili zbiornik paliwa?


avatar
Cahir

30.01.2010 10:25

0

Ogromna ilość zmian, poszli o wiele bardziej agresywnie niż Ferrari. Na stronie f1 fanatic są ciekawe porównania pomiędzy tymi bolidami. Mclaren ma bardzo małe wloty powietrza i o wiele wyżej umieszczone niż w ferrari. W ogóle cała płyta podłogowa inaczej jest zabudowana z przodu. W Mclarenie nie ma tych "pługów" pod wlotami jakie są w ferrari. Myślę, ze ma to związek z nowym dyfuzorem i przepływem powietrza pod bolidem do dyfuzora. Moim zdaniem Mclaren postawił bardzo ryzykownie na jak największy docisk kosztem prędkości. No i jest sporo dłuższy od ferrari.


avatar
blackjack7

30.01.2010 11:00

0

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy wpis i mam nadzieję, że... nie będę zaniżał poziomu forum:) Tak się zastanawiam, czy czasem producenci którzy w zeszłym roku stosowali KERS nie będą mieli łatwiej z budową nowego bolidu (KERS zajmował dodatkowe miejsce, które może być wykorzystane na powiększony zbiornik paliwa)?


avatar
modafi

30.01.2010 15:02

0

hmm


avatar
michal98

02.02.2010 12:08

0

moim zdaniem mp-24 jest ładniejszy,bardziej aerodynamiczny,dłuższy.Jak zresztą widać mp-24 z Lewisem Hamiltonem odniosło sukces zdobywając istrzostwo swiata.Natomiast mp-25 nie wygrało mistrzostwa.Ba nawet nie byli na podium w klasyfikacji generalnej oznacza to że mp-24 jest duzo lepszy od swojego następcy


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu